Onze NOOT oplossing in de MooiSchijndel Krant

Kerstmis staat weer voor de deur en inmiddels weten we allemaal dat dit er heel ander uit gaat zien dan we gewend zijn. Denk alleen al aan de kerstinkoopstress in de dagen ervoor. Drukte in de winkels en een beperkt aantal toegestane klanten vanwege de coronarichtlijnen.

Tekst: Angelique Vermeer
Foto: Wiek van Lieshout

Slagerij Dennis van de Ven heeft het hele jaar door een goedlopende winkel waar het regelmatig een gezellige drukte is. “En in de dagen voorafgaan aan Kerstmis is het aantal klanten ongeveer verdrievoudigd”, aldus de slager. “Nu we te maken hebben met het coronavirus mogen er maximaal drie klanten in de winkel en staat er regelmatig een wachtrij op de stoep. En dat doen ze dus ook gewoon, de klanten staan geduldig buiten te wachten tot ze aan de beurt zijn. In de weekenden is het nét te doen, maar met de verwachte kerstdrukte gaat dit niet goed komen, zeker dit jaar nu de restaurants beperkt open of gesloten zijn.”

De beleving

Vandaar dat Dennis en zijn team naar een oplossing hebben gezocht. “Een NOOT oplossing wel te verstaan”, gaat hij verder. “Helaas is Restaurant NOOT al een tijdje gesloten, erg jammer van zo’n mooie locatie. De beleving waar NOOT om bekend staat sluit perfect aan bij de beleving die wij aan de klant mee willen geven. Vandaar dat ik met Mendie de Laat van Restaurant NOOT een ven’NOOT’schap ben aangegaan.

Pick-up point voor de feestdagen

We hebben bedacht om de deur voor een maand van het slot te halen. “Een pick-up point waar je doorheen kunt lopen om je bestelling op te halen”, vult Mendie de Laat aan. “Heb je ook via de site van Dennis een lekkere dessertbox besteld van Jenny’s Taarten & Zoet? Ook deze is hier af te halen. In deze box zitten vier kleine desserts per persoon: chocolade mousse, crème brûlee, cheesecake met rood fuit en brownie karamel. Maak de avond compleet met een lekker flesje wijn of flesje private label gin, eveneens af te halen met je bestelling bij NOOT.”

Centraal punt en makkelijk parkeren

In eerste instantie was Dennis van plan om een grote koelcontainer te huren maar bij nader inzien vindt hij dit een veel beter plan. “NOOT beschikt over een professionele keuken en een goede koeling, het is een centraal gelegen punt en er is meer dan genoeg parkeergelengheid rondom het pand. De bestellingen dienen op tijd via de website te worden gedaan en deze kunnen ook niet meer worden aangepast. Denk dus goed na voordat je op verzenden klikt, je kunt niet ter plekke nog een pondje gehakt of een ons ham bestellen. Daarvoor zul je dus naar de winkel aan het Plein 1944 moeten. Daar kun je zoals altijd terecht voor alle producten maar krijg je wellicht te maken met een lange wachtrij.”

Coronaproof

De kerstbestellingen kunnen enkel en alleen via de website worden geplaatst, het personeel in de winkel neemt geen bestellingen op, ook niet telefonisch.

“Bij de NOOT oplossing werken we met tijdblokken waardoor de doorstroming goed is en het volledig coronaproof kan verlopen. Om het online bestellen te stimuleren ligt er voor elke klant een kleine attentie klaar bij het ophalen van de bestelling.”

In de stemming komen

Om de drukte nog meer te spreiden worden klanten verzocht om vroeg te bestellen en op te halen. “Wij verpakken alles vacuüm waardoor het prima kan worden ingevroren. Later met beleid ontdooien (in de koelkast) en er gaat niets van de lekkere smaak verloren. Om alvast in de stemming te komen staan op de website leuke filmpjes met uitleg hoe gerecht moeten worden bereid, bijvoorbeeld het boshaasje. Dit is een varkenshaasje met Hollandaise saus, roekbakgroenten, zongedroogde tomaatjes en kruiden. Veertig minuten in de oven op 160 graden, een lekker krielaardappeltje of vers afgebakken stokbroodje erbij en je hebt een heerlijke maaltijd.”

Kies in onze webshop voor een datum en tijd om het op te halen. Betalen bij afhalen kan alleen via pin.